mediePlan Fyn

Annoncering og markedsføring på sociale medier

Vi tilbyder markedsføring for vores kunder på Facebook, Instagram og LinkedIn.

Det er en rigtig god ide for din virksomhed at benytte sig af markedsføring på de sociale medier. Men hvordan kan din virksomhed markedsføre sig på de sociale medier, hvilke platforme er relevante for din målgruppe, og hvor meget skal man investere i markedsføring på de sociale medier?

Der kan være mange spørgsmål når det handler om markedsføring på de sociale medier, og dem kan vi svare på.

R

Annoncering på sociale medier

Vi tilbyder at lave annoncer for din virksomhed på Facebook, Instagram og LinkedIn. Det er en god mulighed for at skabe kendskab til din virksomhed, og tiltrække nye kunder

R

Produkter og ydelser

Ved at annonce dine produkter og ydelser kan du skabe øget salg, da det er nemt og hurtigt for kunden at købe dine produkter gennem annoncen

R

Øget trafik

Der er rig mulighed for at skabe trafik til din virksomheds hjemmeside. Din annonce linker direkte ind til din hjemmeside, og det er nemt for kunden at klikke ind på den

 

Tiltræk nye kunder

Ved at lave annoncer på de sociale medier har du rig mulighed for at tiltrække nye kunder. Du vælger faktisk selv hvem modtageren af annoncerne er. Du vælger altså en målgruppe ud fra demografi, geografi og hvilke interesser den givne målgruppe har.

Det giver dig muligheden for at være så præcis som muligt, og ramme netop den målgruppe du ønsker. De forskellige platforme har rigtig meget data på forbrugeren, hvilket også er med til at gøre din målgruppe endnu mere præcis.

Fordelen ved at du selv kan vælge din målgruppe er at du får så meget ud af dit budget som muligt. Du sætter nemlig selv et budget, og betaler for hver gang der er en der klikker på din annonce. Du bruger dermed kun penge på potentielle kunder.

Nå ud til dine kunder

Ved ikke betalt markedsføring når du typisk ikke ud til mange nye kunder, men skaber en god kunderelation til dine nuværende kunder. Her bør du holde dine kunder opdaterede, og gøre det nemt for dine kunder at kommunikere med dig.

Når dine kunder er opdaterede og nemt kan kommunikere med dig på dine platforme, er de også mere tilbøjelige til at interagere med din virksomhed. Her er det vigtigt at holde den gode kunderelation og at yde en god kundeservice.

Kunder der synes godt om din side i forvejen vil være mere tilbøjelige til at interagere med din virksomhed end en ny kunde vil være. Jo flere interaktioner der er, jo mere trafik vil der være til din side. Hermed kan du øge kendskab til din virksomhed, og tiltrække nye kunder. Derfor er det en god ide at lave ikke betalt markedsføring, for at beholde de loyale kunder.

R

Ikke betalt markedsføring

Ved ikke betalt markedsføring lægger du dit indhold op på din egen side, og har fuld kontrol over indholdet

R

Øget kunderelation

Du har mulighed for at skabe en god kunderelation til dine nuværende kunder, og skabe værdi for dem

R

Gør dine kunder til medspillere

Ved at holde dine kunder opdateret og skabe værdi for dem, bliver de også loyale overfor din virksomhed og fortæller typisk også andre om sin gode oplevelse

Illustration for support hos mediePlan Fyn

Lyder dette som noget for dig?

Kontakt os i dag, så vi sammen kan finde den rigtige løsning for dig. Vi lytter til dine ønsker og behov og udarbejder et produkt der opfylder disse.