Instagram er nutidens hurtigst voksende sociale medie og dermed også en vigtig markedsføringsplatform. Instagram var først sat ud til at være et social platform for privatpersoner. Som tiden har skiftet, er der flere virksomheder som markedsfører dem selv gennem virksomhedsprofiler. Dette gør de gennem deres opslag, annoncer og Stories.
For at vedvare en god Instagram profil, om det privat eller erhverv, er content på en Instagram profil essentielt. Content er den del der drager folk til at følge ens profil og følge med i deres daglige Stories. Stories er senere blevet tilføjet til Instagram. Laver du dårlige Stories, er der stor risiko for at dine følgere stopper med at følge dig. Derfor kommer der her nogle råd til hvordan du laver gode instagram Stories.
Sådan laver du gode Instagram Stories
Stories er den måde dine følgere ser din profil udadtil. Følgere behøver ikke gå ind under din profil for at se dine Stories, da de ligger sig aller øverst på deres newsfeed side. Med gode Stories kan du drage nye kunder/følgere til din side, og potentielt øge dine chancer for et salg.
- En god ide er altid at skabe noget blikfang på dine Stories. Hvis der er noget specifik du vil have ud af dine Stories f.eks. salg af ét hvis produkt, så er det en god ide at sætte produktet i fokus på flere forskellige måder.
- En god ide er at skabe variation på dine Stories. Dog skal du begrænse dine Stories og ikke poste 8 hver dag. Hvis du kører Stories hver dag og det udelukkende kun er med henblik på salg af produkter og tilbud, kan du hurtigt miste følgere. I stedet skal du måske poste hver anden eller tredje dag og poste med forskellige budskaber.
- Den sidste ide, ville være at tagge dig selv eller andre, der er medvirkende i dine Stories og evt. nævne din lokation. På den måde viser du dine følgere hvem du samarbejder med og hvor du/i er lokaliseret henne. Samarbejdspartnere med tags vil gavne begge parter, da hinandens følgere formentlig vil trykke på taggét og komme ind på jeres sider.
I bund og grund er det er vigtigt at huske på, at det er personer der sidder bag skærmen og at du tænker “Hvad ville jeg selv have lyst til at se på Stories og opslag?”. De fleste følgere ønsker at se spændende Stories med et godt indhold, der giver dem stof til eftertanke, og som gør de kommer i tanke på netop din profil og virksomhed.