Optimer din Facebook-side

by | 2. Aug. 2018 | Online Markedsføring, Sociale Medier

Annoncering på de sociale medier bliver brugt i stor stil af virksomhededer. En optimeret Facebook-side kan give de besøgende en bedre oplevelse – og du kan muligvis få flere leads ved at have din side i tip top. I dette blogindlæg vil du få en række tips til, hvordan du optimerer din Facebook-side.

Det rigtige sidenavn

Når du benytter de sociale medier på vegne af en virksomhed – er det derfor vigtigt, at din Facebook-side har det rette navn. Hvis man ikke vælger det rigtige navn – kan det være svært for de besøgende at finde din side. Derfor vil en anbefaling være at benytte virksomhedens navn.

Ændre din Facebook-URL

På Facebook har du mulighed for at ændre URL’en på din Facebook-side. Ved at ændre din Facebook-URL kan du blive fundet nemmere. Hvis du ikke selv ændre din sides URL i indstillingerne – vil dette typisk være bestående af tal og bogstaver.

Hos mediePlan har vi ændret URL’en på vores Facebook-side. Dette ser således ud: www.facebook.com/medieplan

Udfyld informationerne på profilen

Når du arbejder med din Facebook-side, er det en god idé at udfylde alle informationer på siden. Dette kan f.eks. være:

  • Historien
  • Om os
  • Virksomhedsoplysninger
  • Kontaktoplysninger
  • Coverbillede, samt profilbillede

Ved at udfylde disse informationer vil du gøre det nemmere for de besøgende at få kontakt til din virksomhed – og ikke mindst at give dem et professionelt overblik over din produkter, services m.m.

“Om os”

Som tidligere nævnt er det vigtigt at få udfyldt alle informationer på sin Facebook-side. “Om os”-sektionen er især her vigtigt at tage et kig på. Her har du nemlig mulighed for at understrege værdien af dine produkter eller services. Du kan her give de besøgende en general infomation omkring din virksomhed.

Start en samtale med Messenger

Når din Facebook-side er fundet af de besøgende, er det en idé at starte samtalen med dem. Her kan du sætte din side op til at starte en samtale ved hjælp af Messenger – når de besøgende ankommer til siden. Du kan sætte et autosvar på – hvis de kontakter virksomheden uden for åbningstiden. Disse autosvar kan f.eks. være de typiske spørgsmål – omkring åbningstider m.m. Derudover kan du opsætte en række spørgsmål – som de kan klikke af, og derved sendes de automatisk en besked.

Kommunikation

De besøgende er ankommet til din side og ønsker muligvis at kontakte dig udenom de sociale medier. Her kan du indtaste din mail og telefonnummer. Derudover kan du indsætte din virksomhedsadresse – så de her kan finde den rigtige adresse. Facebook har udarbejdet en funktion på siden – i form af en knap. Her kan du vælge mellem en række funktioner, som denne knap skal kunne. Dette kunne f.eks. være opkald, skriv besked eller tilmelding af nyhedsbrev.

Ønsker du fem gode råd omkring, hvordan du kan administrere din Facebook-side? Find mere her.