Annoncering på de sociale medier bliver brugt i stor stil af virksomheder. En optimeret Facebookside kan give de besøgende en bedre oplevelse – og du kan muligvis få flere leads ved at have din side i tip top. I dette blogindlæg vil du få en række tips til, hvordan du optimerer din Facebookside.
Det rigtige sidenavn
Når du benytter de sociale medier på vegne af en virksomhed – er det derfor vigtigt, at din Facebookside har det rette navn. Hvis man ikke vælger det rigtige navn – kan det være svært for de besøgende at finde din side. Derfor vil en anbefaling være at benytte virksomhedens navn.
Ændre din Facebook-URL
På Facebook har du mulighed for at ændre URL’en på din Facebookside. Ved at ændre din Facebook-URL kan du blive fundet nemmere. Hvis du ikke selv ændre din sides URL i indstillingerne – vil dette typisk være bestående af tal og bogstaver.
Hos mediePlan har vi ændret URL’en på vores Facebookside. Dette ser således ud: www.facebook.com/mediePlanFyn
Udfyld informationerne på profilen
Når du arbejder med din Facebookside, er det en god idé at udfylde alle informationer på siden. Dette kan f.eks. være:
- Historien
- Om os
- Virksomhed oplysninger
- Kontakt oplysninger
- Coverbillede, samt profilbillede
Ved at udfylde disse informationer vil du gøre det nemmere for de besøgende at få kontakt til din virksomhed – og ikke mindst at give dem et professionelt overblik over din produkter, services m.m.
“Om os”
Som tidligere nævnt er det vigtigt at få udfyldt alle informationer på sin Facebookside. “Om os”-sektionen er især her vigtigt at tage et kig på. Her har du nemlig mulighed for at understrege værdien af dine produkter eller services. Du kan her give de besøgende en general information omkring din virksomhed.
Start en samtale med Messenger
Når din Facebookside er fundet af de besøgende, er det en idé at starte samtalen med dem. Her kan du sætte din side op til at starte en samtale ved hjælp af Messenger – når de besøgende ankommer til siden. Du kan sætte et autosvar på – hvis de kontakter virksomheden uden for åbningstiden. Disse autosvar kan f.eks. være de typiske spørgsmål – omkring åbningstider m.m. Derudover kan du opsætte en række spørgsmål – som de kan klikke af, og derved sendes de automatisk en besked.
Kommunikation
De besøgende er ankommet til din side og ønsker muligvis at kontakte dig udenom de sociale medier. Her kan du indtaste din mail og telefonnummer. Derudover kan du indsætte din virksomheds adresse – så de her kan finde den rigtige adresse. Facebook har udarbejdet en funktion på siden – i form af en knap. Her kan du vælge mellem en række funktioner, som denne knap skal kunne. Dette kunne f.eks. være opkald, skriv besked eller tilmelding af nyhedsbrev.