De sociale medier er gået hen og blevet virksomheder / brands mest brugte markedsføring platform, hvor de dagligt poster opslag, stories, konkurrencer og annoncer for at nå ud til deres målgrupper. Men ligesom alt andet, så er der tidspunkter hvor det er bedre at poste på de sociale medier, end andre. Dette er fordi de sociale medier har forskellige tidspunkter hvor der er flest brugere online. Hvis du har lyst til at vide hvornår det er bedst for dig at poste på de sociale medier, såsom Facebook og Instagram, så læs med her.
Hvornår er det bedst at poste på de sociale medier?
Facebook og Instagram er nogle af de mest kendte platforme for online markedsføring. Folk og virksomheder over hele verden benytter sig af disse platforme, som udgør millioner af online brugere hver dag. Det er derfor vigtigt at vide hvornår det er bedst at poste på de sociale medier for at ramme det rigtige publikum på det rette tidspunkt.
- Facebook er en platform der bruges på både computere og mobilenheder. I Danmark er Facebook det største sociale medie, med 63% af hele danmarks befolkning der dagligt benytter det. Den bedste dag at poste på Facebook er om onsdagen, da der er den største globale engagement. Helt specifikt skal man poste om onsdagen kl.11 eller mellem kl.13 og 14, da det er flest brugere på i det tidsinterval. De dårligste dage og tidspunkter at poste på er lørdage søndage og mandage, da de har den mindste engagement i løbet af ugen.
- Instagram er en platform der oftest bruges på mobilenheder. Instagram er et social medie hvor man kan følge med i andres verdener. Instagram er Danmarks anden største sociale medie, der benyttes flere gange om dagen. Den bedste dag af poste på Instagram er onsdage og fredage. Onsdage mellem kl. 10 og 16 og om fredage mellem kl.9 og 12, er de dage og tidsrum hvor instagram har den største globale engagement. De dårligste dage og tidspunkter at poste på instagram er igen lørdage og søndage, da det er der hvor der er den mindste engagement i løbet af ugen.