En af de første former for markedsføring vi husker er skilte. Det er en gammel teknik, men den bliver stadig brugt den dag i dag. Men er det virkelig nødvendigt, og kan det overhovedet betale sig for virksomheder at lave skilte, der ikke altid er det billigste at producere, når vi kan bruge internettet til nærmest alt – især når det drejer sig om markedsføring.
Svaret er ja – det giver faktisk rigtig god mening for virksomheder stadig at benytte sig af skilte til markedsføring. I dette blogindlæg vil vi komme med 3 grunde til at bruge skilte til markedsføring.

3 grunde til at få lavet et skilt til din virksomhed

1: Tiltræk nye kunder

Den første grund til at det giver mening at investere i skilte, er for at tiltrække nye kunder. Her kan vi nævne et simpelt eksempel med en tøjbutik. Hvis du har en tøjbutik i gågaden vil det gøre alverdens forskel om der hænger et skilt eller ikke. Her vil det være oplagt at have et skilt der fanger folk der går forbi, og hermed tiltrækker flere kunder til butikken.


2: Skaber synlighed og opmærksomhed til din butik

Dette punkt hænger meget sammen med punkt et. Et skilt gør det let at finde din virksomhed og dit brand bliver lagret i målgruppens bevidsthed. Har du et flot skilt med f.eks. et flot logo på din butik, og måske noget der viser hvad din virksomhed sælger, er der god mulighed for at skabe synlighed til din virksomhed. Kunderne der går forbi vil have en større tendens til at lægge mærke til din butik og ikke mindst til at gå ind og købe noget.
Det er vigtigt at være synlig overfor potentielle kunder, og skilte er en god mulighed for dette. At have synlige skilte der indikerer hvad din virksomhed sælger kan også gøre at kunden går ind på nettet og søger på din virksomhed. Det kan være at vedkommende har set skiltet flere gange, eller kan se at din virksomhed sælger noget vedkommende står og mangler. Her bliver der skabt genkendelighed til dit brand.

3: Skaber personlighed og identitet

Skiltning kan også i høj grad være med til at styrke din virksomheds personlighed og identitet. Du skaber en værdi for kunderne, og giver dem noget at kende dit brand på. Når de ser dit skilt, tænker de på din virksomhed, og du vil ligge i kundens top-of-mind – og det er altid en fordel for dig som virksomhed.
Du har også mulighed for at vise dine kunder hvilken slags virksomhed det her er, og hvilke værdier der vægtes højt. Det kan du gøre ved valg af farver font, form osv. Du kan også vise hvad din virksomhed tilbyder, og eventuelt have din virksomheds logo på skiltet.

Brug for hjælp?

Der er flere gode grunde til stadig at benytte sig af skilte i 2023. Der er mange ting der har ændret sig og blevet digitaliseret de seneste år, men skilte er stadig vigtige for virksomheder at benytte sig af.
Hos mediePlan Fyn tilbyder vi print af skilte, og andre former for profilering. Sammen med dig finder vi frem til den løsning der passer bedst til din virksomhed. Kontakt os uforpligtende, og lad os få en snak.