fbpx
CMSHjemmesiderWeb

Hvad er Skyscraper Content?

Af marts 12, 2020 No Comments

Har du nogensinde søgt på noget på nettet og mere end et søgeresultat dukker op med samme emne? Dette kaldes for Skyscraper Content.

Skyscraper Content er en teknik man bruger indenfor marketing, for at forbedre et allerede afdækket emne, tema eller område. Med Skyscraper Content udarbejder, opdatere og uddyber man tekster af et emne,tema eller område, hvor der i forvejen er skrevet en masse omkring på nettet, men på ens egen måde. Det er dog utrolig vigtigt at huske på at man kun må lade sig inspirere af emnet, temaet eller området og ikke kopiere andres beskrivelser.

Med Skyscraper content går det ud på at udarbejde et mere beskrevet og værdifuldt content end dine konkurrenter. Formålet er at nå ud til dem der i forvejen har linket til det oprindelige content, og håbe på at din nyfortolkede tekst om emnet,giver et backlink. Skyscraper content handler i bund og grund at lave den højeste Skyscraper, med det bedste content som overgår din konkurrents. Skyscraper content vil højst sandsynligt blive vist øverst i søgeresultater, da det er nye og opdaterede og forbedrede tekster om emner som gør at folk vil læse dit, fremfor de konkurrenters. Dette vil give Skyscraper Contents de højt ønskede backlinks. 

De emner, steder eller temaer der oftest bliver skrevet om er de ting som der trender på nettet. Dette er også årsagen bag alle de forskellige søgeresultater der kommer frem når man søger på et tema, emne eller sted. Derfor handler det hele tiden om at have det bedste Skyscraper content, der ligger øverst på søgeresultater og med det bedste content der overgår dine konkurrenters.

Hvad-er-Skyscraper-content_-mediePlan-Fyn

Eksempler på Skyscraper content:

Der er mange forskellige emner, temaer og steder der hele tiden trender på nettet. De fleste af dem har en kort levetid, mens andre trender i flere måneder.
f.eks. Hvis det trender at forklare, hvordan man kan give en bil en ny farve med folie, kan man skrive en forklarende tekst om det, eller vise det gennem gør-det-selv tutorials, som gør det nemt for læsere/seere at udfører trenden.

Et andet eksempel kan være hvis det trender at lave kreative ting selv, så ville en video være en rigtig god måde at fange brugere på, da de med videoen får vist hvordan det skal gøre skridt for skridt, i stedet for en lang tekst der ikke er til at finde hoved eller hale i.