fbpx
MarkedsføringOnline Markedsføring

Hvad er Interaktiv Content?

Af marts 2, 2020 No Comments

Den dag i dag er markedsføring et essentielt redskab der er uundværlig for virksomheder og brands. Derfor er det også ret så krævende. Man skal hele tiden komme med forskellige ideer til at engagere og aktivere målgrupper. Med Interaktivt Content kan man indsamle relevant data, øge ens engagement rate og brandloyalitet. 

Interaktivt Content er content som kræver mere af brugere end bare at læse eller se. I stedet skal man få ens brugere til at deltage aktivt i form af afkrydsninger, beskrivelser eller besvarelser. Interaktiv Content skal give værdi til ens brugere, som enten er ved at de føler sig underholdt, hjulpet, undervist eller har engageret dem. Interaktiv Content er med til at skabe en dialog mellem dig og dine brugere, som giver dine brugere en brugerfokuseret og personlig brugeroplevelse.

Hvad-er-interaktiv-content-mediePlan-Fyn

De 7 typer af Interaktivt Content

Når det kommer til Interaktiv Content så er der 7 forskellige typer som du kan gøre brug af, for at nå tid til dine brugere og engagere samt aktivere dem på de bedst mulige måder.

  • Interaktive videoer er en stigende trend og en rigtig god måde at få informationer ud til brugere på en kreativ måde.
  • Undersøgelser og afstemninger er hurtige, og nemme at få brugerne til at deltage i, uden det tager alt for lang tid. Derefter indsamles den relevante data og feedback.
  • White papers og interaktive e-bøger kan få en bruger til at læse information som de ellers ikke ville have læst. Dette kan skabe Leads, øge dine salg og engagement rate. 
  • Interaktive E-mails er med til at skabe en dialog mellem dig og dine brugere. Med interaktive E-mails vil ikke indeholde nogen former for salgsargumenter, men istedet interaktive elementer, skabt til at underholde og engagere brugere.
  • Kalkulatorer bruges med input fra brugere til udregninger som f.eks. hvis du vil vide hvilken uddannelse giver den bedste løn, inde på Jobindex. Kalkulatorer giver et præcis svar, ud fra meget lidt information som kræver meget lidt interaktion fra brugerne.
  • Vurderinger bruges til at få indsigt i brugere baseret på de spørgsmål som brugerne besvare. Vurderinger er tidligere også kaldet for personlighedtests.
  • Interaktiv infografik præsentere og repræsentere viden, data og information gennem en visuel måde, der f.eks kan være et søjlediagram. Brugen er interaktiv infografik kan øge din brugerengagement og trafik.