Du har sikkert set – og muligvis interageret med Google Shopping kampagnerne på Google. Disse kampagner henvender sig til forhandlere, som f.eks. har en webshop. Der er i den seneste tid kommet mere fokus på disse annoncer, idet man har mulighed for at fange ens kunder med det visuelle, f.eks. produktbilleder – fremfor Google Ads, som er tekstbaseret annoncer.

Hvad kan man promovere på Google Shopping?

Ved hjælp af disse Shopping-kampagner kan du promovere din virksomhed på en anderledes måde end de almindelige Google Ads. Her er en liste over hvad Google Shopping f.eks. kan promovere for din virksomhed:

  • Booste din trafik på hjemmesiden
  • Dit online lager
  • Din lokale butik
  • Dit lokale lager

Google Ads arbejder dog sammen med disse Google Shopping annoncer, idet man håndterer dem i dette værktøj. Ved hjælp Merchant Center bliver dine produktdata overført til Google Ads – og dermed kan man oprette annoncerne med de korrekte priser, informationer og billeder.

Hvad indeholder Shopping-annoncerne?

Disse Google Shopping annoncer indeholder meget mere end tekst. I disse annoncer bliver det brugt billeder af dit produkt, en titel, en pris og dit navn på virksomheden. Ved hjælp af disse Shopping-annoncer giver du dine kunder – såvel som kommende kunder, et henblik på det produkt, som du tilbyder i din butik. Disse kunder får chancen for at se produktet – allerede inden de har klikket på din annonce og hermed får du mere kvalificerede kunder på din side ved hjælp af dine Shopping-annonce.  

Fordele ved Google Shopping

  • Mere trafik

Virksomheder har, ved hjælp af Google Shopping, oplevet en større stigning i klikraten (CTR) – i forhold til de almindelige Google Ads tekstannoncer. Der er tilfælde hvor en virksomheder, der har benyttet sig af Shopping-annoncer, har fordoblet eller tredoblet deres klikrater.

  • Kvalificerede kunder

Du forbedre kvaliteten af dine annoncer ved at fremhæve dine produkter med f.eks. billeder og priser. Kunderne har mulighed for at se, at lige netop DIN VIRKSOMHED sælger disse produkter – og dette sparer også kunderne for en masse klik gennem siden.

  • Nem kampagnestyring

Google Shopping bruger dit Merchant Center-datafeed – fremfor søgeord.

  • Oftere visninger af annoncer

Ved hjælp af Shopping-annoncerne kan flere af dine annoncer blive fremvist samtidig ved en søgning. Dette sker hvis det er relevant  for søgningen, derudover kan dine almindelige Google Ads tekstannoncer også blive vist på samme tid. Dette resulterer i at dine annoncer kan blive eksponeret dobbelt så mange på én Google søgning.