Søgeord spiller en enorm vigtig rolle når det kommer til SEO. SEO er et essentielt redskab for alle hjemmesider, der gerne vil ligge øverst i Googles søgeresultater og derfor skal man huske at have gode søgeord. Et søgeord er i bund og grund ord som tilknyttes til din hjemmeside og dens indhold. På den måde vil din hjemmeside vises når der søges på det ord. 

De gode søgeord

Søgeord der er betegnet som gode søgeord, er som sagt ord der har en tilknytning til din hjemmeside og dens indhold. Søgeord med tilknytning er de vigtigste søgeord en hjemmeside kan have, da de sagtens kan få en bedre konvertering, med få søgninger om måneden, end et søgeord med 2000 søgninger om måneden. Dette er pga. søgeord med tilknytning klare sig bedre, end søgeord uden nogen tilknytning, selvom de har flere søgninger.  

Det vil sige at hvis du vil have gode søgeord i din SEO, skal du finde ord der har har en tilknytning til indholdet på din hjemmeside. Gode søgeord og en god SEO vil være med til at forbedre din hjemmesides rangering på Google, samt give din hjemmeside en bedre rangering end dine konkurrenter der ikke bruger søgeord med tilknytning. 

 

Hvad-er-gode-søgeord-Fyn

 

Long-tail vs. Short-tail

Søgeord kommer i mange typer og behøver nødvendigvis ikke ikke kun bestå af ét ord. Søgeord kan være alt fra et ord, til en kombination af flere ord, til hele sætninger. Det hele bunder ud i hvem og hvilke kunder du vil fange. 

Short-tail søgeord er søgeord  der består af ét ord og har en høj konkurrence. Hvis du har ét ord som et søgeord vil du blive vist på mange søgeresultater, hvilket ikke altid er positivt.

  • F.eks.”Nike” Her rammer man alle dem der søger på Nike. Personer der kun søger på Nike, er kunder der ikke ved hvad de lever efter som ønsker at se mange valgmuligheder og produkter. Dette er årsagen til der en høj konkurrence, og derfor kan du risikere at din hjemmeside får en lav rangering på Googles søgeresultater. 

Long-tail søgeord er et søgeord der består af flere ord og har en lavere konkurrence. Long-tail er betegnet som et produkt definerede søgeord. Med Long-tail søgeord kan man fange ens kunder hvor man vil.

  • F.eks. “Hvid Nike sneakers air max 8.0” Her rammer man de kunder der søger på hvide sneakers fra Nike. Personer der søger på lange sætninger ved som regelt hvad de går efter og alt de leder efter er en forhandler.