Hvad er Facebook annoncering?

af | 8. feb. 2023 | Markedsføring, Online Markedsføring, Sociale Medier

Facebook annoncering i 2023

Facebook annoncering er en god mulighed for at nå ud til en stor rækkevidde, da der er 2,8 milliarder der bruger Facebook. Der er flere forskellige måder at lave annoncering på Facebook på. Du kan bl.a. gøre det på forbrugerens feed, på stories, under videoer og meget mere.

Når du laver annoncer på Facebook arbejder du i Facebook Business Manager. Her kan du udvælge de platforme som du ønsker at din annonce skal blive vist, hvilke målgrupper der skal se den og sætte et budget for din annonce.

Hvorfor er det en god ide at lave annoncer på Facebook?

Det er en god ide at lave annoncering på Facebook da de fleste benytter sig af denne platform. Derudover er dine konkurrenter garanteret på Facebook og det er vigtigt ikke at være bagud ift. dem.
Det er relativt nemt at nå ud til din målgruppe på Facebook, da de har enormt meget data på forbrugeren. Derfor kan du nå ud til præcis den målgruppe du ønsker skal se dine annoncer – også selv om det er en snæver målgruppe du gerne vil nå ud til.

hvad er facebook annoncering

Det er vigtigt at du udvælger de rigtige målgrupper til at se dine annoncer for ikke at spilde ressourcer/annoncebudgettet. Det er spild at sende dine annoncer til nogle der ikke er interesseret i dem, da de går direkte forbi dem alligevel, og det er spild af dine penge.

Gennem din Facebook annoncering skaber du også øget kendskabsgrad til dit brand. Hvis kunden har set dine annoncer på Facebook først, og dermed allerede har stiftet kendskab til dit brand, så har de større tendens til at vælge dit produkt frem for konkurrenternes hvis din virksomhed så dukker op i deres søgeresultater på f.eks. Google, fordi de allerede kender din virksomhed, og føler at den er troværdig.