I 2023 har Google My Business skiftet navn til Google Business Profile, men dette ændrer ikke på funktionerne ved produktet.
Hvis du har en virksomhed er det en rigtig god ide at have en Google Business Profile. De fleste kender Google Business Profile fordi du kan bruge det til at finde vej til en fysisk virksomhed, se virksomhedens åbningstider eller læse anmeldelser om virksomheden. Disse funktioner kan du læse om i et tidligere blogindlæg omkring Google Business Profile.
I dette blogindlæg vil vi fortælle om en anden funktion der kan øge interaktionen med din virksomheds hjemmeside.
Oprettelse af produkter og ydelser i Google Business Profile
En funktion i Google Business Profile der både kan benyttes til virksomheder der sælger produkter og dem der tilbyder ydelser, er at oprette dine produkter eller ydelser på din Google Business Profile. Her har du mulighed for at eksponere dine produkter for kunden, og give dem information omkring dit produkt eller din ydelse. Ved at oprette dine produkter eller ydelser i Google Business Profile gør du det nemmere for kunden, da vedkommende kan læse om dine produkter allerede på Googles forside, og har herigennem mulighed for at klikke på et link og komme direkte ind på den relevante side på din hjemmeside. Du kan også oprette flere kategorier, og gøre det overskueligt for kunderne at finde det de leder efter.
Fordele og funktioner ved produktoprettelse i Google Business Profile
Det er en fordel for dig at fange kunden så tidligt som på Googles forside, da det kan gøre at du har fanget kundens interesse allerede her, og så kan det være at kunden går direkte ind på din hjemmeside, i stedet for at lede videre og besøge dine konkurrenters hjemmesider. Når du opretter dine produkter og ydelser i Google Business Profile har du også mulighed for at indtaste prisen på det givne produkt.
Udover det, har du også mulighed for at sætte et billede ind til hvert produkt eller ydelse. Her får du både mulighed for at vise dine kunder dine produkter, men det er også en fordel ift. at mennesker har en tendens til at blive fanget af det visuelle. Her vil det især være en fordel hvis du har lagt billeder ind til dine produkter og konkurrenten for eksempel ikke har. Her kan kunderne både blive mere fanget af det visuelle ved din Google Business Profile, men også føle at din virksomhed er mere troværdig, da man kan se hvad man køber, fremfor at der kun står en tekst om produktet.
Bliv synlig på Google
Når Google tilbyder muligheder for at udfylde flere oplysninger i din Google Business Profile, er det altid en god ide at udfylde så mange af dem som muligt. Jo flere procent din Google Business Profile er fuldført, jo højere vil den blive vist på Google. Dette vil igen være en fordel ift. at blive vist højere end dine konkurrenter.
Skal vi hjælpe dig?
Hos mediePlan Fyn tilbyder vi at oprette din Google Business Profile profil, herunder oprettelse af produkter og ydelser. Du kan læse om flere fordele ved Google Business Profile i andre blogindlæg på vores hjemmeside, eller kontakte os uforpligtende.