Google er verdens største søgemaskine og står for mere end 80 % af alle søgninger på nettet. Rigtig mange af disse søgninger ender med, at brugeren klikker på betalte annonce – også kaldet Google Ads. Når du bruger Google Ads, har du også mulighed for at ramme din målgruppe mere specifikt. De er gratis at oprette, og du betaler kun, når folk klikker på dem.

Hvad er Google Ads?

Google Ads er de betalte annoncer, som dukker op under søgeresultaterne, når du søger efter et produkt eller en service. Som annoncør koster det som udgangspunkt ikke noget at få en betalt annonce ud på Google. Disse annoncer er nemlig en form for Performance Marketing, hvor du kun betaler, når et bestemt formål med annoncen bliver opnået. 

Det formål, Google Ads skal opnå, før du skal betale for dem, er klik. Dvs. du betaler et beløb, hver gang der bliver klikket på din annonce. Dette princip kaldes også cost per click. Jo mere du betaler Google pr. klik, desto bedre placering vil din annonce alt andet lige få.

Hvor meget, du skal betale for at opnå en god placering, afhænger også af, hvor stor konkurrencen er i forhold til at få vist sine Google Ads ved en bestemt søgning. Et godt indhold på din side spiller dog stadig en rolle i forhold til en god placering. Derfor bør du stadig arbejde med SEO.

Du kan få Google Ads ud mange forskellige steder. Heriblandt:

  • På Google
  • På andre søgemaskiner, bl.a. Jubii
  • På diverse hjemmesider

Google ads er vigtig fordi - mediePlan Fyn - Blog

Hvorfor er Google Ads vigtige?

Google Ads er især vigtige, fordi du ved at bruge dem kan få mange flere til at klikke på dine annoncer og dermed øge dine chancer for at få solgt mere. Google står nemlig for mere end 80 % af alle søgninger på nettet. Ovenikøbet viser det sig også, at i mere end en tredjedel af alle søgninger på Google klikker brugeren på mindst en af de betalte annoncer. 

Du har også mulighed for at ramme din målgruppe mere specifikt. Grunden til det er, at de, der klikker på din annonce, allerede har udvist interesse for det ved at have søgt efter det.

En anden fordel ved Google Ads er, at de er et meget fleksibelt værktøj. Ud fra hvor meget mere du er interesseret i at få solgt, kan du selv tilpasse antallet af dine Google Ads, samt hvor meget du er villig til at betale for et klik for at opnå en bedre placering.

Har du lyst til at lære mere om Google Ads? Så læs med her.