Derfor skal din virksomhed bruge LinkedIn

af | 11. dec. 2018 | Online Markedsføring, Sociale Medier

LinkedIn er blevet større de seneste år. Desværre er der mange virksomheder, som overser denne platform og vigtigheden ved den. Dette sociale medie handler ikke kun om netværk og rekruttering.

Hvorfor LinkedIn?

Sammenlignet med de mange andre sociale medier, såsom Facebook og Instagram, omhandler dette sociale medie mere det professionelle netværk. Nogle kalder endda LinkedIn for “det professionelle Facebook”.  Ud fra denne faktorer er dette derfor en god forklaring på hvorfor du bør bruge mere energi på dette sociale medie – hvis din virksomhed benytter sig B2B.

Hvis du arbejder i en B2C virksomhed – bør du bruge energi på Facebook og Instagram. Dette skyldes, at omkring 69 % af de 16-89-årige brugere af Facebook benytter tjenesten mindst én gang dagligt – hvor kun 11 % af danskerne benytter sig af LinkedIn ifølge kulturstyrelsen.  

Indhold på siden

Hvis man endelig kan finde en virksomhed på LinkedIn – er mange af virksomhedsiderne desværre tomme eller udelukkende kun jobopslag. Derfor er det vigtigt, at du finder ud af hvad din virksomhed skal dele – f.eks. for at øge omtalen og besøgende på jeres side.

Virksomheder kan f.eks. dele:

  • Blogindlæg
  • Relevante nyheder
  • Hvad virksomheden tilbyder
  • Videomateriale

Når der er fundet indhold og lagt en strategi, er det bare at komme igang – så længe der er et formål med indholdet.

Gavn din virksomhed

Der er mange måder at gavne din virksomhed på. Der er nemlig en række værktøjer, som er yderst effektive. Disse værktøjer kan benyttes til f.eks:

  • Øge din kundeloyalitet
  • Tiltrække de rette medarbejdere/employer branding
  • Skabe salg gennem netværk og relationer
  • Rekruttere hurtigere og mere enkelt

Rekruttering

Tidligere blev der nævnt, at LinkedIn ikke KUN omhandler rekruttering af nye medarbejdere, dog er dette sociale medie et godt redskab – hvis du skal ansætte nye medarbejdere.

Hvis din virksomhed søger nye medarbejdere – kan man nemlig oprette et jobopslag på LinkedIn. Her kan man opstille jobbet under LinkedIn’s erhvervstjenester. Herefter kommer opslaget ind på deres jobside – hvor mulige medarbejdere kan se jobbet. Dette sociale medie har endda en funktion, så mulige ansøgere kan se hvilke kompetencer, som de har – der passer til de forskellige jobs.

Ved at benytte LinkedIn til rekruttering, kan du dermed finde den rette medarbejder med de rigtige kompetencer på kort tid. 

Vil du gerne vide mere om hvilken sociale medie platform, som du skal benytte til din virksomhed? Dette kan du læse mere om her.