fbpx
Online MarkedsføringWebdesign

Derfor bør du bruge HubSpot

Af september 12, 2019 No Comments

Gennem de seneste år er både HubSpot og inbound marketing blevet mere populære. Grunden til det er, at de er tæt forbundne. HubSpot er nemlig en marketings- og salgssoftware med funktioner, som hjælper dig med inbound marketing. Alle disse funktioner er integrerede, så man kan se sammenhængen imellem dem og dermed skabe et overblik over hele processen. HubSpot består af fire dele, som hver især hjælper dig igennem hvert led i inbound marketing-processen – lige fra at tiltrække potentielle kunder til at servicere dine erhvervede kunder. Disse fire dele gennemgås nedenfor:

  • HubSpot CRM

 Ved fx at fortælle dig hvordan du bør forbedre din SEO, hjælper det dig med at få flere besøgende til din hjemmeside og dermed skabe mere opmærksomhed.

  • HubSpot Marketing 

Her hjælper det dig med at konvertere din hjemmesides besøgende til leads. Det bliver bl.a. gjort ved at assistere med at oprette en optimal landing page, hvor bl.a. kontaktformularen kan gøres mere dynamisk ved hjælp af funktionen progressive profiling.

  • HubSpot Sales

Du får adgang til en kontaktdatabase med diverse informationer om din hjemmesides besøgende. Herefter kan HubSpot Sales hjælpe dig med at designe og personalisere bl.a. e-mails med specifikke købstilbud, så muligheden for et salg forøges.

  • HubSpot Service

Det er rigtig vigtigt, at en kunderelation plejes og fastholdes. Det kan HubSpot Service hjælpe med. Den kan bl.a. give dig besked, når en kunde nævner din virksomhed på Facebook. Herefter har du mulighed for at svare på kundens kommentar og dermed forbedre og fastholde kunderelationen.

Hubspot _ Blog _ Medieplan

Derfor bør du bruge HubSpot

Data om kunder og leads er helt essentielle for at fastholde kunder og konvertere leads til kunder. Sådanne data opsamler HubSpot for dig gennem fx en kundedatabase. Det er også meget vigtigt, at du får præsenteret dit indhold og dine tilbud på en brugervenlig og personaliseret måde. Også her har det funktioner, som hjælper dig med dette, fx progressive profiling. Kort sagt bør du vælge det, fordi det hjælper dig igennem både marketings-, købs- og fastholdelsesprocessen.

Du kan læse mere om inbound marketing her.