fbpx
SEO

Bing søgemaskineoptimering

Bing søgemaskineoptimering (SEO) er optimering af et website, så det kommer højt op i Bings organiske søgeresultater. Ofte søgemaskineoptimeres der med særligt fokus på Google, men det er også muligt at optimere til andre søgemaskiner såsom Bing, der er Microsofts søgemaskine til internettet. Bing er især populært i USA – og det kan derfor være en fordel at søgemaskineoptimere til Bing, hvis man har amerikanske kunder.

Links

Backlinks er utrolig vigtige i optimering til både Google og Bing. Det hjælper søgemaskinen med at opdage de forskellige sider på din hjemmeside og bestemme dens popularitet. Hvis der findes mange links, som peger på din side, vil det hjælpe den til at bevæge sig op i de organiske søgeresultater. Dog bør det gøres efter de gældende retningslinjer for White Hat SEO, da såkaldt Black Hat SEO kan føre til, at din side helt fjernes fra søgeresultaterne.

Content

Indholdet på din hjemmeside (content) har også betydning. Bing vægter relevant kvalitetsindhold højt og derfor vil sider med meget lidt indhold typisk klare sig dårligt i søgeresultater. Det kan f.eks. være sider med mange reklamer eller sider, der udelukkende linker videre til andre

Men hvad er godt indhold så? Bing beskriver det som “easy to navigate, rich and engaging to the visitor”. Læs mere om, hvordan man kan skrive en god webtekst eller blogindlæg her.

Søgeord

Modsat Google er Bing endnu ikke god til at håndtere brede søgetermer, hvilket vil sige at det i høj grad er nødvendigt at vælge og bruge eksakte søgeord. Det nytter altså ikke at bruge flere forskellige ord for det samme. I stedet bør man fokusere på ét søgeord per side. Dette søgeord skal for den bedste effekt indgå både i tekst, meta-beskrivelse, H1 og H2-title osv. –  Men husk samtidig ikke at overdrive. Det er en balance.

Bing søgemaskineoptimering

Der er flere andre faktorer, der spiller ind i Bing søgemaskineoptimering. Bing har selv lavet en liste, som man med fordel kan gennemgå ved optimering. Blandt andet spiller også aktivitet på sociale medier ind, ligesom der er flere ting, man bør undgå. Mange af disse gælder også for SEO til Google bl.a. duplicate content.