fbpx
SEOSociale Medier

Året der gik – Markedsføring i 2018

Af december 20, 2018 No Comments

Markedsføring on- og offline er en udviklende trend – hvor især den online platform udvikler sig hele tiden.

Nye trends og regler for marketing bliver udviklet hele tiden. Først og fremmest for at skabe interesse for noget nyt – og ikke mindst adskille sig fra andre virksomheder.

GDPR

GDPR eller kaldt persondataforordningen, har været på manges læber i 2018.

  • Databeskyttelsesloven har været under ændringer, og derfor har virksomheder arbejdet meget på beskyttelsen af persondata. Siden d. 25. maj 2018 er der blevet strammet op omkring persondataforordningen i EU.
    Vil du gerne have 3 overblik over GDPR? Læs mere her.

Google AdWords til Google Ads

I starten af 2018 foretog Google med en ændring til Google AdWords. De ønskede at gøre deres platform mere brugervenlig for den almindelige virksomhedsejer. De rebrandede deres platform til Google Ads, og tilføjede “Smart Campaigns” til de mindre virksomheder. Samtidig gjorde Google det muligt for avanceret virksomheder, at bruge flere værktøjer til at forbedre deres indsats på platformen.

  • I denne kontekst opdaterede de ligeledes brugerfladen med et nyt design. Dog havde brugerene muligheden for at arbejde i det gamle design indtil sommeren 2018 – hvor Google fjernede det gamle layout fuldstændigt.

Facebook

Facebook har løbende, i 2018, opdateret deres regler for hvordan virksomheder kan annoncerer på deres platforme. Virksomheder bruger stadigvæk Facebook meget til at markedsføre dem på – dog begrænser Facebooks regler dem til dels. 

  • Facebook ønsker ikke meget tekst på annoncerne. Derfor afviser Facebook blot annoncerne, hvis DE mener, at der er for meget tekst på f.eks. billederne i annoncerne. Specielt i slutningen af 2018 har Facebook været meget kritiske overfor “for meget tekst“. Dette har resulteret i, at man ikke kun fik afvist annoncerne, men også almindelige boostede opslag. 

SEO

SEO er et område, som altid er i udvikling. I 2018 er hjemmesider begyndt blive indekseret i mobilversionen først, og førhen var det desktop versionen. Dette betyder, at hvis man ikke har en responsiv hjemmeside – vil man kunne blive straffet på sin SERP placering.

  • Fortsat er content, såsom videoer stadig i høj kurs. Unikt content generer trafik med mulighed for linkbuilding gennem sociale medier, blogs og andre hjemmesider.

Leave a Reply