5 gode råd før du starter en webshop

af | 23. jan. 2020 | Hjemmesider, Web, Webshop-2

Når man starter en webshop glemmer man hurtigt de mange vigtige steps i processen, og derfor opnår ens webshop ikke det fulde potentiale. Hvis du går du med tankerne om at starte en webshop, så kommer der her 5 gode råd som du kan tage med i dine overvejelser.

5 gode råd før du starter en webshop

1. Formålet

Før du starter er det vigtigt at du først overvejer hvad det er du vil opnå, med din hjemmeside. Vil du have dine kunder skal kunne læse om din virksomhed og hvad den står for? Skal de kunne tilmelde sig et nyhedsbrev? Skal de derudover kunne afbetale på deres køb? Skal de kunne kontakte dig på tlf. eller mail? Og skal de kunne se hele dit produkt sortiment? Inden du starter din webshop, er det en god ide at få afklaret disse overvejelser og flere til.

2. Web Design og funktionalitet

Når du skal starte er det essentielt at du tænker over hvilket webdesign og CMS du vælger, samt funktionaliteten på din webshop. Din webshop skal gerne udstråle troværdighed, og få kunder til at blive på dine hjemmeside. Hvis din hjemmeside er rodet og ustruktureret, vil kunderne hurtigt gå væk fra din side igen. Funktionaliteten skal være i top, og din webshop skal kunne benyttes og se ens ud i alle browsers, samt skærmformater. Derudover skal du huske at sikre din hjemmeside, så dine kunder kan føle sig sikker, når de browser og handler igennem din side.

3. SEO

SEO spiller en rigtig stor rolle når det kommer til hjemmesider og webshops. SEO er den måde, hvorpå din webshop bliver ranket af google og kommer frem på Google søgeresultater. SEO indebærer søgeord, meta tags, meta titler, analyser og tekster, hvor alt har en påvirkning på din SEO optimering. En god SEO vil medføre en god læsning fra Google, der vil rankere din webshop højere.

4. Markedsføring

Når det kommer til markedsføringen af din webshop, er der mange muligheder du kan benytte dig af. Vi befinder os dog i 2020, og hvis du vil følge med tiden trends og ramme så mange kunder som muligt, er sociale medier vejen frem. Facebook og Instagram er blevet tidens største markedsføringsplatform, hvor du kan hurtigt etablere dig faste følgere og en god kundekontakt. Du kan læse mere om markedsføring på de sociale medier her.

5. Google Shopping

Google shopping spiller en stor rolle når det kommer til markedsføring og salg. Med Google kan du blive placeret, alt efter din SEO optimering, på forskellige side resultater, som gør din webshop synlig for de brugere der søger under samme eller lignende søgeord. Google shopping er direkte links til din hjemmeside. Google shopping ligger i toppen af en webbrowsers søgeresultat, med produktbilleder og pris. Google shopping gør at der er en større sandsynlighed for at dine produkter vil blive set og købt.